Fondsenwerving

Van jong tot 80+, van ‘gewone mens’ tot CEO ... de wens om iets bij te dragen aan een betere wereld heeft een breed en divers draagvlak. Non-profitorganisaties hebben specifieke troeven in handen om die vraag naar een zinvol engagement in te vullen. 

We denken strategisch mee, we zetten ideeën om in boeiende copy en geven vorm aan alle mogelijke communicatie zoals logo'smailingsPOS-materiaal en magazines.  Wat ons het meest uniek maakt, is de manier waarop wij de tone-of-voice van een organisatie vatten in woord en beeld. 

Op het vlak van fondsenwerving specialiseren wij ons in:

1. Strategische ondersteuning

GO/NOGO strategische snelanalyse

De ideale fondsenwervende achterban steunt op drie pijlers: breed publiek, major donors/stichtingen en strategische partnerschappen. Het doel van dit korte GO/NO GO traject is om samen met de organisatie op een snelle en efficiënte manier de mogelijkheden af te toetsen. Het resultaat geeft een antwoord op twee centrale vragen: Is fondsenwerving bij het brede publiek realistisch en haalbaar binnen de vooropgestelde verwachtingen? Wat zijn de volgende stappen?

Doorbraakstrategieën om nieuwe donateurs aan te trekken

Ieder goed doel dat toekomstgericht werkt, denkt na over manieren om nieuwe donateurs en supporters te bereiken. Als externe partner met kennis van zaken, speuren wij met een verfrissende blik naar nieuwe mogelijkheden. Studiostraid bedenkt en implementeert - of upgradet reeds bestaande - acties om op een gestructureerde manier nieuwe supporters te bereiken. De focus ligt op het rendement op lange termijn.

2. Direct mail- en online-fundraising

Een mailing in de brievenbus is nog steeds een topper qua fondsenwervende inkomsten. Studiostraid is een van de weinige Belgische bureaus die zich toeleggen op het schrijven en vormgeven van fondsenwervende brieven en mailings. We staan ook in voor drukken en mailhandling.

Daarnaast bedenken en implementeren we online fondsenwervende strategieën met focus op:

  • websites met bijzondere aandacht voor storytelling en conversie
  • friendraisingplatformen
  • online donatiepagina's (mini-websites)

3. Brandraising voor non-profit

Als je “branding” en “fundraising” samenvoegt krijg je “brandraising”: een wervende merkidentiteit die mensen aanzet tot actie en tot schenken. Dát is de doelstelling van ons Brandraising®-traject, gebaseerd op de Brandraising®-methode ontwikkeld in de VS. Het model helpt je om als organisatie gefundeerde, verantwoorde en toekomstgerichte keuzes te maken op het vlak van je communicatiestrategie en merkidentiteit.

 

Referenties

Blauwe Kruis Brugge - Birdlife International - BZIO - College of Europe - Congodorpen - Contempo - CVO VTI Brugge - De Ark Vlaanderen - Don Bosco - Femma - GiPSo - Handicap International - Licht voor de Wereld - Memisa - Niño Feliz - Mercy Ships - Mucovereniging - Onafhankelijk Leven - Oxfam Wereldwinkels - Salvatoriaanse Hulpactie - Socrowd - Solentra - Think-Pink - UNDP Brussels - UGent - testament.be - Welzijnszorg / Samen Tegen Armoede - Wereldsolidariteit - Worldbank - Zeepreventorium

Netwerk

Logo Fundraisers Alliance BelgiumLogo The Shift