Communicatie

Communiceren met impact, dat is mensen inspireren, engageren en ook entertainen. Op verschillende manieren en via verschillende kanalen.

  1. We bouwen heldere en wervende merkidentiteiten voor non-profitorganisaties.
  2. We tekenen doordachte communicatiestrategieën uit voor de korte en middellange termijn.
  3. We optimaliseren de communicatie. We zetten ideeën om in boeiende teksten voor web, social media en print. Met een frisse en doordachte grafische vormgeving verbinden we woord en beeld tot een wervend geheel.

Brandraising®

U wil groeien? Investeer in uw merkidentiteit. Zorg ervoor dat mensen zich erin herkennen. Het zal hen veel sneller aanzetten tot actie. Dat is de kern van ons Brandraising®-traject, ontwikkeld in de VS en door ons verfijnd en aangepast aan de Belgische context.

Brandraising® gaat verder dan de klassieke branding: we focussen vanaf het begin op conversie. Het is ons in essentie niet te doen om een ‘mooie’ look&feel (wat voor iedereen wat anders betekent). Onze aanpak is resultaatgericht. In functie van uw doelstellingen.

Het resultaat is drieledig:

  1. Een doordachte communicatiestrategie voor de korte- en middellange termijn.
  2. Een merkidentiteit die 100% aansluit bij de strategie en waarbij logo, baseline, slogan, kernboodschappen enz. een consistent geheel vormen.
  3. Een stijlgids die u sturing en controle geeft over al uw communicatie-uitingen. De stijlgids gaat dieper en breder dan een traditionele huisstijl: we hebben het niet alleen over typografie en design, maar ook over persoonlijkheid en taalgebruik.

Voor goede doelen hebben we een specifiek Brandraising®-traject, met bijzondere aandacht voor de integratie tussen communicatie en fondsenwerving.

Copy en Design

Met meer dan 20 jaar ervaring en een netwerk van specialisten, kunnen we een heel divers gamma aan: van website tot e-mailcampagne, van magazine tot mailing, van printadvertentie tot bus-aan-bus folder enz. 

Wat ons daarbij het meest uniek maakt, is de manier waarop wij het DNA van uw organisatie omzetten naar woord en beeld.

We zijn uiterst gevoelig voor de juiste tone-of-voice. Taal is voor ons geen bladvulling, maar een manier om gevoelens te verbeelden.

We hebben een boontje voor het creëren van magazines en direct mail. Print biedt vandaag meer dan ooit een mix van 'conversatie' en 'conversie' dankzij doorgedreven personalisatiemogelijkheden. Van magazine tot brief of insert, studiostraid kan het hele traject op zich nemen: strategie - planning - copy - design - print - mailhandling.

Ook digitaal weten we van aanpakken. Studiostraid adviseert u bij het uittekenen van de structuur en de creatie van een responsieve website. En succesvol e-mailen heeft voor ons weinig geheimen. E-mail is een bijzonder krachtig kanaal waarmee u 'in de diepte' kunt werken.

 

Referenties

Blauwe Kruis Brugge - Birdlife International - BZIO - College of Europe - Congodorpen - Contempo - CVO VTI Brugge - De Ark Vlaanderen - Don Bosco - Femma - GiPSo - Handicap International - Licht voor de Wereld - Memisa - Niño Feliz - Mercy Ships - Mucovereniging - Onafhankelijk Leven - Oxfam Wereldwinkels - Salvatoriaanse Hulpactie - Socrowd - Solentra - Think-Pink - UNDP Brussels - UGent - testament.be - Welzijnszorg / Samen Tegen Armoede - Wereldsolidariteit - Worldbank - Zeepreventorium