Communicatie

Communiceren met impact, dat is mensen inspireren, engageren en ook entertainen. Op verschillende manieren en via verschillende kanalen.

  1. We denken strategisch mee over de meest geschikte communicatietrajecten en -tools en voeren ze uit van a tot z.
  2. We zetten ideeën om in boeiende copy voor web, social media en print. Met een frisse en doordachte grafische vormgeving verbinden we tekst en beeld tot een wervend geheel.
  3. Wat ons het meest uniek maakt, is de manier waarop wij de tone-of-voice van een bedrijf vatten in woord en beeld. En dat vervolgens vertalen naar de diverse doelgroepen.

Kijk hier alvast voor een aantal voorbeelden van logo'smailingsPOS-materiaal en magazines.  

Domeinen waarin wij ons specialiseren:

1. Branding

Een wervende merkidentiteit creëren die mensen aanzet tot actie en tot kopen. Dat is de kern ons branding-traject, gebaseerd op een methode ontwikkeld in de VS en door ons aangepast aan de Belgische context. Het model helpt je als bedrijf gefundeerde, verantwoorde en toekomstgerichte keuzes te maken op het vlak van bedrijfs- en merkontwikkeling.

Voor non-profitorganisaties hebben we een Brandraising-traject.

2. Websites

Digitaal focussen wij op een geïntegreerde communicatieaanpak tussen website, e-mail en blog (met ondersteuning van social media).

  • webdesign: uittekenen structuur met focus op conversie - responsief design
  • webtechnologie: de volledige technische ontwikkeling gekoppeld aan een zeer gebruiksvriendelijk content management systeem (Modx Revolution), al dan niet met een online betalingssysteem
  • (seo)copywriting voor het web & copywriting van blogs

3. Direct (content) marketing

  • Direct mail in print is helemaal terug van (nooit) weggeweest. Vandaag is direct mail meer dan ooit een mix van 'conversatie' en 'conversie' dankzij doorgedreven personalisatiemogelijkheden.
    Studiostraid staat in voor: strategie - planning - copy - design - print - mailhandling
  • Op het vlak van digitale communicatie is e-mail is de absolute nummer 1 qua return on investment. Het is een bijzonder krachtig kanaal waarmee je 'in de diepte' kunt werken.
    Studiostraid staat in voor: strategie - planning - verzendplatform - implementatie van geautomatiseerde e-mailtrajecten - copy en design

Referenties

Blauwe Kruis Brugge - Congodorpen - Contempo - CVO VTI Brugge - De Ark Vlaanderen - Dienstenaanhuis - Don Bosco - Easykit - Fierens keukens en interieur - Hyboma - Hartex - Holstra - GiPSo - Handicap International - Licht voor de Wereld - Makkie -Memisa - Mistral Home - - Mercy Ships - Mucovereniging - Niño Feliz - Onafhankelijk Leven - Oxfam Wereldwinkels - Salvatoriaanse Hulpactie - Socrowd - Solentra - Think-Pink - UNDP Brussels - UGent - testament.be - Welzijnszorg / Samen Tegen Armoede - Wereldsolidariteit - Worldbank - Zeepreventorium